علی_آذرنوش

در این وبلاگ مطالبی در خصوص مسائل مالی و سرمایه گذاری مطرح می‌شود...

علی_آذرنوش

در این وبلاگ مطالبی در خصوص مسائل مالی و سرمایه گذاری مطرح می‌شود...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
راه اندازی یک کسب و کار، به اندازه‌ی کافی مشکل است، مخصوصا زمانی‌که شما جوان هستید و تجربه‌ی کافی ندارید، این خود بر سختی کار می‌افزاید. ولی نباید بگذارید سن و سال کم، شما را از ادامه‌ی راه منصرف کند.



سوزان کوگر 26 ساله، کسی که سایت ModCloth را زمانی که تنها 17 سال داشت راه‌اندازی کرد می‌گوید: "جوان بودن و نداشتن تجربه‌ی کاری معتبر، می‌تواند خود یک نوع مزیت محسوب شود. یادگیری سریع و فهمیدن اینکه کاربران فیس‌بوک و توئیتر چه چیزهایی می‌خواهند، کلید موفقیت است." کمپانی سوزان که بر روی صنعت مد متمرکز است، هم اکنون 240 کارمند و چندین دفتر در سانفرانسیسکو، لس‌آنجلس و پیتزبورگ دارد.

ولی تا زمانی که تجربه‌ی کافی ندارید، همچنان لازم است که استراتژی‌ای برای گسترش کسب و کارتان داشته باشید. در ادامه به 5 نکته‌ای اشاره می‌کنم که لازم است تمام کارآفرینان جوان برای موفقیت در کسب و کارشان به آن توجه کنند:

1- تمرکز کنید، تمرکز کنید و تمرکز کنید:

این خیلی طبیعی است که در سال‌های ابتدای شروع به کارتان، ایده‌های فراوانی برای انجام دادن در سر داشته باشید، ولی به عنوان یک کارآفرین جوان و به منظور کسب اعتبار در کسب و کارتان، لازم است که شما را به عنوان متخصص در یک رشته‌ی خاص بشناسند. لازم نیست که در 20 رشته‌ی مختلف متخصص باشید، چون در این صورت همیشه یک نفر بهتر از شما در یکی از آن 20 رشته وجود دارد. پس بهتر است که روی یک نیچ مارکت (Niche Market) تمرکز کنید. این تمرکز برای‌تان اعتبار به‌همراه می‌آورد.

2- کسب و کارتان را آنلاین کنید:

دنیای وب، مزیت‌های فراوانی دارد. از آن جمله می‌توان به ارزان بودن آن اشاره کرد. و این برای شما به عنوان یک کارآفرین جوان بسیار مهم است. نه تنها می‌توانید از بلاگ نویسی برای عرضه‌ی خود استفاده کنید، بلکه می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای گسترش کسب و کارتان بهره‌مند شوید.

3- زمانی را برای ملاقات حضوری با دیگران اختصاص دهید:

حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر و فیس‌بوک نباید باعث شود که از ملاقات‌های فیس توو فیس، غافل شوید. معمولا کارآفرینان جوان ارزش ملاقات‌های حضوری را فراموش می‌کنند. ممکن است که شما با شخصی از طریق ایمیل رابطه‌ی خوبی داشته باشید، ولی ملاقات حضوری باعث می‌شود که سطح تعاملات‌تان با فرد مذکور ارتقاع پیدا کند و موقعیت اجتماعی‌تان را ترقی دهد.

افرادی را که در رشته‌ی شما فعالیت می‌کنند و مورد تحسین‌تان هستند پیدا کنید و با آنها قرار ملاقاتی ترتیب دهید. وقتی آن فرد شما را به دیگران معرفی می‌کند، مردم احساس می‌کنند که شما کارتان را درست انجام می‌دهید. لازم نیست با هر کسی فیس توو فیس ملاقات کنید. فقط با چند نفری که همه آن‌ها را به عنوان پیشرو در آن رشته می‌شناسند قرار بگذارید. این کار شما را به سرعت جلو می‌اندازد.

4- به تعهدتان پایبند باشید:

برقراری یک رابطه‌ی مستحکم با مشتریان‌تان در سال‌های ابتدایی شروع کسب و کار، برای ایجاد اعتبار بسیار اهمیت دارد. همین افراد هستند که در آینده، شما و کسب و کارتان را به دیگران معرفی می‌کنند. پس کاری را که به آن‌ها قول می‌دهید در زمان تعیین شده تحویل دهید.

اما دقت کنید که لازم نیست به هر ترتیبی که شده به مشتریان‌تان قول بدهید. اگر واقعا کاری را نمی‌توانید انجام دهید، قول ندهید.

5- خودتان باشید:

ممکن است وسوسه شوید که سن و سال‌تان را بزرگ‌تر از آن‌چیزی که هست نشان دهید یا آن‌را مخفی کنید. دقت داشته‌باشید که این کار به اعتبارتان لطمه می‌زند. اعتماد به نفس داشته باشید و رو راست باشید. اگر در این سن و سال می‌توانید این‌قدر باهوش و موفق باشید، پس چرا آن‌را مخفی کنید؟

به همین ترتیب عذرخواهی کردن به خاطر سن و سال کم‌تان و نداشتن تجربه، عمل زیرکانه‌ای نیست. اگر با شخصی کار می‌کنید که لازم است به خاطر سن و سال‌تان عذرخواهی کنید، احتمالا این، آن رابطه‌ای نیست که باید آن‌را ادامه داد.

و در پایان لازم است بدانید در کارهایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید، تمرکز کنید. این کلید موفقیت در هر کاری است. سن و سال کم برای عدم موفقیت، دلیل متقاعد کننده‌ای نیست.

برگردان: علی آذرنوش

منبع: entrepreneur.com
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۲۲
Ali Azarnoosh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی